Tips om fris de wintertijd in te gaan

wintertijd Zondag 30 oktober schakelen we om 3 uur over naar de wintertijd. Dat betekent dus dat we een uurtje langer mogen slapen. Het wordt ’s morgens vroeger licht, maar ’s avond ook een uurtje eerder donker. Hoe ga je de wintertijd zo fris mogelijk in?

Pas je routine niet aan

Omdat je een uurtje extra hebt met de wintertijd, is dat voor je lichaam makkelijker dan bij de zomertijd. Het is het beste als je je routine niet aanpast. Ga dus gewoon op dezelfde tijd naar bed als je normaal doet. Sta je de volgende dag op je normale tijd op, dan heb je dus een uurtje extra geslapen. Heerlijk toch? Door je routine niet aan te passen heb je de meeste energie. Je lichaam is deze routine immers gewend.

Houd zondag een relaxte dag

Dit is je kans om een uurtje extra te slapen. Maar daar gebruik van. Zet de wekker niet en slaap totdat je wakker wordt. En waarom zou je er niet gelijk een relaxte dag van maken. Tijdschrift, kopje thee en lekker binnen cocoonen. Zo pak je je rust en maak je optimaal gebruik van dat uurtje extra.

wintertijd slapen

Zorg voor zonlicht

Oké, de hele dag binnenblijven is eigenlijk niet zo goed. Omdat het steeds vroeger donker wordt, kun je het best overdag naar buiten gaan. Zonlicht zorgt namelijk dat je meer energie hebt en dat je positiever bent. Dus voel je je een beetje depri? Ga dan naar buiten en pak een extra dosis zonlicht. Ook doordeweeks kun je tijdens je lunchpauze een korte wandeling maken.

wintertijd ochtend

Maak het binnen gezellig

De herfst is het moment om je huis een mini make-over te geven. Fris je interieur op met nieuwe meubels en kleuren. Zorg voor voldoende licht om die winter-blues te verdrijven. Een zonlicht vervangende lamp kan wonderen doen voor je humeur.

Tip: Geniet van een mooie herfst met onze speciale herfst-aanbieding.

<< Terug naar overzicht